japan2023.reismee.nl

Nikko

Maandagochtend om 09.30 op Tokyo station mijn trein pas laten valideren, er stond een rij van 30 toeristen die allemaal dat zelfde plan hadden en er was 1 loket. Na 50 minuten eindelijk gelukt en nu perron zoeken, na veel vragen en met onduidelijke antwoorden, had ik nog precies 1 minuut om in te stappen, wagon 8 stoel 1b was mijn plek, stond in wagon 5 bij de laatste stoel, dus 3 lange wagons door met mijn gelukkig kleine en lichte koffertje. Gelukt, zat in de Shinkansen Yamabiko ( hoge snelheidstrein). Overstap in Utsunomiya en met een boemeltje naar Nikko. (Niet stressen, je heb vakantie en er gaan nog meer treinen!)

Het werd steeds groener en zag meer bergen en kleine stadjes. In Nikko eerst naar de vvv voor een wandelkaart en naar mijn hotel tegenover station. Het is hier fris en stralend blauw, kan merken dat ik een stuk hoger zit. Leuke wandeling naar grote tempel, Japanse tuin en klein museum gemaakt. In tempel mocht je geen foto’s maken. s Avonds in een klein restaurant lekker gegeten.

Bij het ontbijt buffet moest je plastic handschoentjes aan, telkens als je wat ging halen. Al het personeel in restaurant, winkel, buschauffeur, etc. hebben altijd mondkapjes op.Vandaag zou het tot 13.00 droog zijn, gewandeld naar een gebied verder buiten Nikko. Zag een clubje oudere Japanners een soort golf spelen, liep langs de rivier, door bos, langs bloesem bomen en grote bloeiende azalea struiken. Weer terug in hotel naar de onsen (hete baden, vrouwen en mannen apart). Eerst je zelf grondig wassen met heerlijke romige zeep, goed afspoelen en dan 1e hete bad, dan 2enog heter, daarna naar buiten in een koeler bad. Heb dit ritueel 2x gedaan, Heerlijk.

Vanavond in hotel gegeten, alle restaurantjes in de plaats waren dicht, op 1 na die stampend vol zat. Hotel is duurder, dus goedkoopste beef curry met rijst genomen, dat was zalig. Had dat net op, komt de ober met een heel mooi dessert en of ik mijn kamernummer kon opgeven,dan schreef hij dat op de bon. Ok? Zag op de bon dat de prijs klopt van de curry, had geen idee waar ik dit super dessert aan te danken had.

Reacties

Reacties

Ron & Floor

Hoi Marjo. Als je zin hebt en het is erg warm dan kun je een duik nemen in de Akabori river of de Daiya river maar je kunt natuurlijk ook lekker in een japans restaurantje gaan eten. We zijn bijna jaloers op al je ervaringen in dat verre land. doei

Hennie

Geweldig lijkt mij dat die hete baden.

Nicole

Oei dat moet een stressvolle ochtend zijn geweest om je trein te halen. En dat was natuurlijk niet de bedoeling tijdens deze reis. De natuur zal er nu vast veel anders uit zien in de lente. Maak eens een foto van de azaleas? Je mag best het recept van de beef curry vragen hoor. Lijkt me heerlijk. Hier koude dag, pas laat in de middag zon 13 ℃. Morgen iets meer zon en dan ook 13 ℃. Kusxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!