japan2023.reismee.nl

Kakunodate

Ik slaap in een 140 jaar oude voormalige boerderij met dik rieten dak en mooie kamers met papieren beschilderde wanden. Het is weer slippers aan, bij slaapkamer slippers uit, bij wc de speciale wc slippers aan. Samen met de aardige jonge eigenaar een trip naar een natuurgebied. Leuke wandeling naar boven waar een mooi heel diep meer was en de jongen warme thee maakte met crackers. We gingen nog even langs zijn huis iets ophalen. Hij gaat naar binnen en buiten zonder iets op slot te doen! Dat is daar de gewoonte, men vertrouwd elkaar, buren leggen ook vaak groente uit eigen tuin bij hem binnen. Leuk gesprek met hem gehad over gebruiken, rijstbouw, politiek en Nederlandse dingen.

‘s Middags heuvel bij de stad beklommen, mooi uitzicht en heerlijk rustig. Beneden was het druk, er was een markt en een optreden met traditionele muziek en dans, leuk om te zien. Het was benauwd heet. Bij het uitgebreide diner sake gedronken, was niet zo sterk als ik had gedacht, lekker. Vanmorgen kregen we deeg en wat vulling van stukjes kaas,ham,augurk en vijg wat we in deeg moesten stoppen en daar een dunnere sliert van maken, die om een stok draaien en toen roosteren. Het was erg lekker. Zit nu in snelle Shinkansen en over 3 uur in Tokyo. Met de auto zou je daar 7 uur over doen.

Claudia

Wat een bijzonder land! Het stond al op m'n wenslijstje om naar toe te gaan, maar dit wordt door jou extra aangewakkerd! ?