japan2023.reismee.nl

Naruko Onsen

Met de snelle trein in 12 minuten weer een stuk verder, na overstap op boemel in 40 minuten in Naruko Onsen. Onderweg besneeuwde bergtoppen gezien en stralend blauwe lucht. Het gebied waar ik nu ben staat bekend om de vele warme bronnen en heeft ook veel baden. Zit in een groot hotel geheel in Japanse stijl. Dit betekend slapen op een futon op de grond, dunne schuifdeuren, slippers voor in de kamer, andere voor in de wc, een kimono huispak met broek en jak en sokken met een aparte grote teen. Alles heel goed verzorgd en schoon.

Gewandeld naar een heel blauw meer, er is een koude harde wind maar zonnig, de route was weer flink omhoog en omlaag. Terug in hotel naar het publieke bad, er was ook een privé bad maar dat is meer als je met vrienden gaat, ik vind het publieke bad gezelliger met de Japanse vrouwen waar je ook nog wat van de gebruiken leert. Eerst zorgen dat je helemaal schoongewassen bent,dan in het grote hete binnenbad, daarna door de kou, lekker fris, naar het buitenbad wat ook heerlijk warm is. Mooi onder de bomen en zingende vogels.

In dit hotel is er alleen half pension, in het stadje is er verder niets. In mijn eigen goed naar het diner, het was ongelooflijk, wel 8 gangen met steeds weer een ander mooi opgemaakt gerecht. Ik had vis gekozen, nou dit kwam in vele soorten en bereidingswijzen op tafel. Alles super lekker en verfijnd, na nr 6 dacht ik dat het wel klaar was, maar er kwam nog rijst en miso soep en daarna een heerlijk toetje. Bij het begin was ook een grote soep en het viel niet mee om netjes te eten met stokjes, dus vetvlekken, heb gelukkig een servet gekregen die ik voor kon doen.

Heerlijk geslapen op de futon, vanochtend na ontbijt buffet met heel veel schaaltjes met hartigheden waar je uit kon kiezen, heb ik een mooie wandeling gemaakt. Met taxi naar beginpunt, door het bos en langs rivier, kwam geen mens tegen, maar voelde mij veilig met mijn oranje fluitje (had ik gevonden in 1 van mam haar rommel laatjes en bij me gestoken). Route hield zo maar op, moest toen een stuk langs de weg en dan weer rechts, maar dat heb ik niet gevonden, een stukje terug had ik een stationnetje gezien en ben daar naartoe gelopen. Trein ging pas over 2 uur, aardige man heeft een taxi gebeld die me weer naar station van Naruko bracht.

Weer naar de onsen, ik was de eerste dus kon weer vlug een foto maken, daarna veel foto’s in mijn blog gezet en in mijn kamer kimono naar diner. Dit was nog uitgebreider, heb niet alle foto’s erbij gezet, maar het waren wel 9 gangen. Het is goed dat ik hier maar 2 nachten ben, anders wordt het te gek met al dat eten.

Reacties

Reacties

Joke

Wat zien de gerechten er heerlijk uit, het water loopt me in de mond. Jij ziet er ook goed uit volgens mij geniet je heel erg van je reis?

Linda

Wat een prachtige gerechten! Wat fijn dat je zo geniet!

Tamar

Ha Marjo,
Wat een prachtige kamer. Zo stoer dat je ( met je fluit) gaat wandelen.
Ik heb ook een fluitje, maar weet al niet meer waar.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!