japan2023.reismee.nl

Sendai

Via de vele haarspeldbochten weer terug naar Nikko, onderweg kwam er steeds meer groen aan de bomen, wat een verschil met boven. Eerst weer een stukje boemel trein en daarna de Shinkansen. Ik kon die nu zien aankomen en zijn prachtige voorkant fotograferen. In Sendai was het erg warm, een grote drukke stad. Hotel ligt naast station met een groot winkelgebied. Bij de vvv raden ze mij aan om de stadstour te nemen, kon op verschillende plekken uitstappen. Nou het was geen succes, de bus was propvol en de rit niet interessant. Ik koos de botanische tuin als stop, was de enigste die er uit ging, bleek dat ingang van de tuin was verplaatst, verder was er niets te zien. Na een half uur kwam de volgende bus en ben mee terug naar begin gegaan. ‘s Avonds verrassend goed gegeten in 1 van de vele restaurantjes in het grote station.

Met de trein in 40 minuten naar Matsushima, een groot tempel complex aan de kust. Heb op kousenvoeten een mooie houten tempel bezocf.Helaas mocht je weer niet fotograferen, maar de zijden wand bekleding was schitterend, gelukkig kon ik nog wel een foto maken van de mooie binnentuin.

Weer terug naar Sendai en daar met een andere trein naar Yamadera, 1 uur verderop in de bergen. Vele tempels die je via langetrappen kon bezoeken. Bij meerdere tempels heb ik weer mooie tekens in mijn boek laten zetten, dit doen ze niet gratis, het kost yen 300, ongeveer € 2,80 per keer.

Met het geld moet je goed op de nullen letten, 2 nullen eraf en nog iets minder, dan kom je ongeveer aan wat iets kost, yen 1.800 is € 17,60, de prijs van een warme maaltijd met een pils erbij.
Prullenbakken vind je nergens, maar toch is het super schoon op straat, ik heb al een paar keer flink gezocht om mijn zooi kwijt te raken, sprak dan iemand vragend aan en dan mocht ik het doosje of bekertje aan hun geven, dat voelt raar aan.
Ook heb ik nog niemand zien roken op straat, dat gaat natuurlijk moeilijk met de mondkapjes, maar toch vreemd, zelfs e-sigaretten zijn nergens te bekennen en er ligt dud geen peuk op straat.

Reacties

Reacties

Yvon

Wat een avonturen beleef je! Zo’n schone stad is even wennen lijkt me zo.?Veel plezier, groetje???

Tamar

Ups en downs zo te lezen. Maar het eten blijft lekker.

Claudia

Wat heerlijk om bij je avontuur betrokken te zijn! Japan staat ook zeker nog op mijn verlanglijstje!

Linda

Mooie foto’s! Zo wordt het nog levendiger wat je allemaal meemaakt! Veel plezier!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!